O projektu Erasmus+: Z roko v roki za zeleno prihodnost
Na razpisu Erasmus+ 2021 (Mobilnost osebja in učencev v splošnem šolskem izobraževanju za neakreditirane institucije) je bil izbran tudi projekt OŠ Hajdina Z roko v roki za zeleno prihodnost.
V projektu bomo sodelovali s šolo Marie Montessori iz Nemčije (Elternkreis Montessorischule München) in Osnovno šolo Vis iz Hrvaške (Osnovna škola Vis).
Erasmus+ je program Evropske unije na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa za obdobje 2021–2027, ki naslavlja mednarodno sodelovanje na področju izobraževanja, usposabljanja, mladih in športa. Namen programa Erasmus+ je dvig kakovosti izobraževanja in usposabljanja ter s tem krepitev socialne kohezije in konkurenčnosti gospodarstva Unije; izobraževanje, usposabljanje, mladina in šport so ključna področja, ki državljane Evropske unije podpirajo pri osebnem in poklicnem razvoju. Z visokokakovostnim, vključujočim izobraževanjem in usposabljanjem ter priložnostnim in neformalnim učenjem se mladim in udeležencem vseh starosti zagotovijo kvalifikacije in spretnosti, potrebne za njihovo pomembno sodelovanje v demokratični družbi, medkulturno razumevanje in uspešne prehode na trgu dela. Erasmus+ želi omogočiti sodelovanje čim večjemu številu posameznikov, še posebej tistim iz okolij z manj priložnostmi, ter kot ključne izpostavlja vsebine in aktivnosti vključevanja, ohranjanja okolja (zeleni Erasmus+) in prehoda na digitalno družbo.
Splošni cilj programa je z vseživljenjskim učenjem podpirati izobraževalni, poklicni in osebni razvoj ljudi na področju izobraževanja, usposabljanja, mladine in športa v Evropi in po svetu ter s tem prispevati k trajnostni rasti, kakovostnim delovnim mestom, socialni koheziji, spodbujanju inovacij ter krepitvi evropske identitete in aktivnega državljanstva. Zato je program ključni instrument za oblikovanje evropskega izobraževalnega prostora, podpiranje izvajanja evropskega strateškega sodelovanja v izobraževanju in usposabljanju in njegovih sektorskih programov, za spodbujanje sodelovanja na področju mladinske politike v okviru strategije EU za mlade za obdobje 2019–2027 ter razvijanje evropske razsežnosti v športu. POSEBNI CILJI
Posebni cilji programa so:
· spodbujanje učne mobilnosti posameznikov in skupin ter sodelovanja, kakovosti, vključevanja, enakosti, odličnosti, ustvarjalnosti in inovativnosti na ravni organizacij in politik na področju izobraževanja in usposabljanja;
· spodbujanje mobilnosti za neformalno in priložnostno učenje ter aktivnega udejstvovanja mladih, pa tudi sodelovanja, kakovosti, vključevanja, ustvarjalnosti in inovativnosti na ravni mladinskih organizacij in politik;
· spodbujanje učne mobilnosti športnega osebja ter sodelovanja, kakovosti, vključevanja, ustvarjalnosti in inovativnosti na ravni športnih organizacij in politik.
Prednostne naloge programa ERASMUS+ so vključevanje in raznolikost, digitalna preobrazba, okolje in boj proti podnebnim spremembam ter udeležba v demokratičnem življenju.
Projekt OŠ Hajdina z naslovom Z ROKO V ROKI ZA ZELENO PRIHODNOST ima tri glavne cilje:
- učenje na prostem
- skrb za okolje
- uvajanje sodobnih pedagoških pristopov.
Glavne teme projekta so »zelene« spretnosti, ozaveščanje o Evropski uniji in novi pristopi učenja in poučevanja.
Učenje na prostem predstavlja izjemno priložnost za vračanje vzgojno-izobraževalnega dela v naravo, za kognitivno učenje in spodbujanje zdravega življenjskega sloga.
Izobraževanje in senzibilizacija učencev o potrebi po ohranjanju narave (šolskega in krajevnega okolja), s poudarkom na lastni odgovornosti, sta pomembna cilja in naša velika odgovornost.
Uvajanje sodobnih pedagoških pristopov za zagotavljanje večje kakovosti tako na vzgojno-izobraževalnem področju kot tudi na ostalih področjih dela mora ostati naša trajna zaveza.
Na projekt smo se prijavili, ker želimo izboljšati strategije in način poučevanja, omogočiti učiteljem strokovno in didaktično izpopolnjevanje ter izmenjavo dobrih praks. Prav tako želimo doseči večjo prepoznavnost šole in poudariti evropsko dimenzijo. Pri načrtovanju aktivnosti smo izhajali iz potreb in izzivov, s katerimi se trenutno spoprijema naša šola.