Poročilo o izvedeni mobilnosti Erasmus+ KA1, sledenje na delovnem mestu in skupinska mobilnost učencev
Med 30. 3. in 3. 4. 2022 je potekala mobilnost projekta Erasmus+ (»Z roko v roki za zeleno prihodnost«) v Nemčiji; sledenja na delovnem mestu se je udeležilo pet učiteljev: Mitja Vidovič, Andreja Novak, Janja Bratuša, Mojca Purg in Tatjana Lukovnjak, skupinske mobilnosti pa pet učencev v spremstvu Iztoka Milošiča in Dragice Kosi. Obiskali smo šolo Montessori Hohenbrunn v Münchnu. Naš glavni namen je bil spoznavanje pedagogike Montessori in izmenjava dobrih praks pri medpredmetnem učenju in poučevanju. Učitelji vseh treh šol smo oblikovali učečo se skupnost, ki se bo redno sestajala in izmenjevala gradivo ter primere dobre prakse.
Prvi dan smo se seznanili s šolo gostiteljico. Po kratkem srečanju z ravnateljico, nam je učiteljica Sanela Čaušević, ki je bila zadolžena za izvedbo gostovanja, predstavila zanimivosti šole, ki je precej drugačna od naših tipičnih šol. Predstavila in razkazala nam je oddelke in razrede. V sklopu šole imajo 10 razredov. Pouk temelji na projektnem delu. Učenci – glede na to, kar jih zanima – izberejo, o čem bi se radi učili. Znotraj kurikuluma imajo učne ure (predstavitve), kar spominja na raziskovalce, ki se dobijo s svojimi kolegi na diskusijah, študijskih skupinah ali konferencah, da se naučijo (spoznajo) katero novo tehniko ali pridobijo znanje s kakšnega področja. Učenci se pogovarjajo z vrstniki o svojih izbirah. Rezultate svojega dela predajo naprej drugim – s tem, da imajo govorni nastop pred razredom ali v drugih razredih v šoli ali da napišejo nalogo.
Ogledali smo si še zunanjost in okolico šole. Sproti smo si lahko izmenjali vprašanja in zanimivosti. Tako učenci kot tudi učitelji smo sodelovali pri pouku v različnih razredih. Ura, v kateri so sodelovali učenci 3. in 4. razreda je izgledala takole: učenci so najprej pomalicali (malico si prinesejo s seboj), nato sta jih učiteljici z zvonjenjem opozorili, da se je začel pouk. Sledile so »bralne minute« – ena izmed učiteljic je prebrala kratko zgodbo, nato pa so zapeli dve angleški pesmi. Sledilo je »prost delo« – vsak učenec se je sam odločil, kaj bo delal. Nekateri so pripravljali predstavitve, drugi so reševali matematične naloge, tretji pa na zemljevidu iskali države.
Po odmoru za kosilo smo se učitelji udeležili delavnice o življenju in delu Marie Montessori, učenci pa so spoznavali tradicionalne slovenske in hrvaške igre. Izvajalka delavnice je izpostavila glavna načela pedagogike Montessori in pokazala, kako jih uporabljajo v praksi.
Drugi dan smo s pomočjo prezentacije PowerPoint predstavili Slovenijo, našo šolo in naš šolski sistem. Sproti smo odgovarjali na vprašanja ob vseh treh predstavitvah ter hkrati izvedeli, kako je pri njih. Strokovne delavce so zanimale vse predstavljene tematike. Nato je učiteljica Janja Bratuša s pomočjo učencev izvedla zelo zabavno uro slovenščine.
Popoldne smo se odpravili na kratek potep po Münchnu – povzpeli smo se na razgledni stolp v Olimpijskem parku in si ogledali Svet BMW – simbola mesta.
Ker je mobilnost namenjena tudi spoznavanju raznih znamenitosti ter značilnosti drugih kultur, so nam prijazni gostitelji organizirali voden ogled znamenitosti kulturnega značaja in naravne dediščine, ki jih danes povezuje in ohranja gospodarska zavzetost tako domačinov kot priseljencev. Seveda smo si ogledali tudi znamenito Allianz Areno in se za trenutek počutili kot udeleženci lige prvakov.
Izkušnja mobilnosti je bila zelo pozitivna, zanimiva in polna spoznanj.
Tatjana Lukovnjak, vodja projekta Erasmus+ na OŠ Hajdina